pretty paint store assistant helping customer choose paint color

Zatrudnienie nowego sprzedawcy, mając na względzie jedynie krótkoterminowe cele biznesowe jest jednym z najczęstych błędów popełnianym podczas procesu rektutacyjnego. Może to skutkować zatrudnieniem osoby, która nie do końca sprosta Twoim oczekiwaniom. Warto więc, w tej kwestii spojrzeć nieco dalej w przyszłość, aby uniknąć zbyt dużej rotacji pracowników, co jak wiadomo, nie jest dobre dla Twojego biznesu. Pojawia się zatem pytanie co należy zrobić aby zatrudnić, a gdy ten etap mamy za sobą, zatrzymać taką osobę? Na szczęście, istnieją trzy złote zasady które Ci w tym pomogą.

1. Zatrudniaj ludzi chętnych do nauki

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej poproś kandydata o zaprezentowanie swoich umiejętności sprzedażowych. Bardzo ważną rzeczą jest, abyś wyraził swoje uwagi, po czym poprosił o ponowną prezentację. Ten prosty zabieg pozwoli Ci sprawdzić, czy kandydat naprawdę chce i umie słuchać, czy zastosował się do Twoich uwag i czy łatwo się uczy. Zapytaj się również o jego wrażenia i czy zauważył coś, co mógłby poprawić. Pamietaj, że dobry pracownik powinien być w stanie szybko sie uczyć, ale również zdawać sobie sprawę ze swoich mocnych i słabych stron.

Pamiętaj, że dobry pracownik nie znajdzie się sam! Szczęściu warto pomóc i zajrzeć na profesjone portale takie jak LinkedIn. Równie dobrym pomysłem jest uczesniczenie w targach pracy i różnego rodzaju warsztatach. Informacje o tego rodzaju wydarzeniach znajdziesz na Meetup.com.

2. Szkolenia, szkolenia, szkolenia

Każdy z nas zna model szkoleniowy polegający na dokładym naśladowaniu najlepszego pracownika. Niewątpliwie pomaga to zaszczepić pewne dobre modele zachowań, jednak pamietaj, że szkolenie to nie tylko wyuczone zachowania. Podziel się z nowym sprzedawcą informacjalmi o firmie, pokaż jej filozofię, zaprezentuj produkty, pozwól poznać klientów przyszłych i obecnych, opowiedz o celach. Pamiętaj aby uczulić nowych pracowników na potrzeby Waszego klienta i przypomnieć o podstawowych zasadach etycznych dotyczacych sprzedaży.

3. Motywacja

Badania pokazuja, że aż 57% potencjalnych klientów postanawia dokonać zakupu podczas rozmowy ze sprzedawcą, motywuj więc swoich sprzedawców do lepszego poznania Waszego klienta i zastanowienia się czego potrzebuje, aby przekonać się do produktu bądź usługi.

Należy pamiętać, że udostęnianie danych dotyczących działalności firmy a w szególności, prezentowanie wyników sprzedażowych, pomaga w zauważeniu obszarów wymagających poprawy, a w przyszłości sprawia, że pracownicy czują się bardziej odpowiedzialni za firmę.

Zapewniaj swoim pracownikom regularne oceny i zachęć by rozwijali się razem z Twoją firmą. Oferuj możliwości awansu, podwyżki, premie. Promuj zdobywanie nowych umiejętności.
Nie zapominaj również o organizwaniu różnych wydarzeń integracyjnych. Nie od dziś wiadomo, że nic tak nie scala zespołu jak wspólnie spędzony czas.

Jeżeli zrobiłeś już wszytko by pozyskać idealnego pracownika, teraz powinienieś skupić się na zatrzymaniu go! Aby to zrobić, skup się na słuchaniu! Bardzo pomocna okazać się może strona Survey Monkey, która pomoże Ci w przygotowaniu ankiet.

Category:
Zarządzanie
Tags:
, , ,