Płatności kartą

Płatności kartą bywają kontrowersyjnym tematem.

Zwłaszcza starsze pokolenie preferuje płatności gotówką wszędzie tam, gdzie tylko to jest możliwe. Jednak, istnieją także powody przemawiające za przyjmowaniem płatności kartą – kilka z nich znajdziesz w poniższym artykule:

Płatności kartą zwiększą sprzedaż

Na początek mały przykład:

Masz sklep, powiedzmy butik w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu lub Poznaniu. Wszystkie te miasta mają jedną wspólną cechę – są miejscem docelowym dla wielu zagranicznych turystów. I niemal bez wyjątku, wszyscy nasi europejscy sąsiedzi korzystają podczas wakacji i podróży z kart kredytowych lub debetowych.

Nie masz sklepu w turystycznej okolicy? Zatem jak wygląda sytuacja z punktu widzenia miejscowych klientów? Jestem przekonana, że przynajmniej raz padło pytanie o płatność kartą.

Dlaczego warto skorzystać z tej formy płatności? Dlaczego klient, aby móc zapłacić za sprawunki u Ciebie, musi najpierw udać się do banku? Czy Ty nie wolisz być jak najlepiej obsłużonym, kiedy idziesz na zakupy lub do restauracji czy kawiarni? Warto podobnie traktować swoich klientów. Daj im możliwość płacenia kartą.

Płatności kartą jako usługa

Jak wspomniałam wyżej, możliwość płatności kartą jest dodatkową opcją, jaką można zaoferować swoim klientom. Dobra obsługa prowadzi do przywiązania konsumentów, a przecież każdy chce mieć lojalnych klientów.

Także przypadkowi kupujący docenią tę usługę i być może nabędą coś ekstra. Ilu z nas płacąc na stacji benzynowej nie gotówką, a kartą, spontanicznie kupiło więcej, niż tak naprawdę zamierzało?

Mając mnie za klienta, szanse na to, że gotówki w moim portfelu nie wystarczy i będę musiała zapłacić kartą oraz, że dzięki temu, wydam więcej niż planowałam są duże, a to będzie przecież korzyść dla Ciebie! I uwierzcie mi- nie byłabym wyjątkiem.

Według raportu NBP z maja br. nt. Zwyczajów płatniczych Polaków 63 % dorosłych Polaków ma i korzysta z karty, a co piąty z posiadaczy karty wykonuje każdego miesiąca 10 lub więcej płatności kartą.

Dodatkowa usługa nie musi być droga

To prawda, że świadczenie tej usługi wymaga przeszkolenia pracowników, terminala do kart, łącza internetowego czy telefonicznego i innych materiałów eksploatacyjnych (np. rolek papieru) i może być przez to kosztowna.

Na szczęście wciąż pojawiają się nowe mobilne i tańsze technologie. Przykładem jest payleven, gdzie jednorazowy wydatek to zakup terminala, a potem już tylko prowizja od transakcji. Smartfon lub tablet niezbędny do jego obsługi z pakietem internetowym – 3G lub łączącego się z WiFi – ma już co czwarty z nas, dzięki korzystnym ofertom dla firm operatorów sieci komórkowej – często już za 1 zł (sic!). Także bez względu na wysokość obrotów, częstotliwość przyjmowania płatności kartami, koszty są naliczane tylko od rzeczywistych transakcji, pozostają przejrzyste i łatwe do zarządzania.

Wniosek ‒ korzystasz zarówno Ty jak i Twoi klienci

Postaraj się i dla swoich klientów zapoznaj się z Internetem, aby zoptymalizować swój biznes. A następnie pójdź za moją radą i przynajmniej raz zapytaj siebie, czy nie warto by było móc zaoferować swoim klientom możliwość płacenia kartą.

Bo przyjmowanie płatności kartą opłaca się. Klientów, których stracisz dziś przez brak dodatkowych usług, nie odzyskasz tak łatwo następnego dnia.

Nie musi to być dla Ciebie kosztowna operacja, a klienci z pewnością za to podziękują!

Jakie są Twoje doświadczenia z płatnościami kartami?

Category:
Zarządzanie

There is one comment

Comments are closed.