8693167973_a83f1ccdd4_h

Jeśli kiedykolwiek przeszło Ci przez myśl zorganizowanie kampanii PR w Twojej firmie, nie lekceważ tego pomysłu. Nawet jeśli wydaje Ci się że Twoja firma jest na to za mała. Może zadajesz sobie pytanie, czy na pewno ma to sens w Twoim przypadu. W payleven zdecydowanie odpowiadamy – tak, jak najbardziej, Twoja firma zasługuje na dobry PR bez względu na jej rozmiar! W naszym pierwszym artykule na ten temat pokazaliśmy, że prowadzenie PR’u wcale nie jest takie trudne i nie musi wiele kosztować, może natomiast przynieść wiele korzyści małym przedsiębiorcom takim jak Ty. PR może sprawić, że więcej osób usłyszy lub przeczyta o Twojej firmie; pozytywne wzmianki w prasie mogą przyczynić się do kreacji pozytywnego wizerunku firmy, produktu czy usługi w Twoim najbliższym otoczeniu.
Jeśli przeczytałeś nasz pierwszy artykuł na temat PR – PR Dla Twojej Firmy, znasz już zapewne podstawy. Pisaliśmy w nim jak użyć komunikatów prasowych do publikacji informacji związanych z Twoją firmą. Krótki, aczkolwiek interesujący i wypełniony zdjęciami artykuł, wzmiankujący Twój najnowszy produkt lub usługę, może przyciągnąć zainteresowanie dziennikarzy. Jeśli dziennikarze zaczną cytować Twój komunikat prasowy i pisać o Twojej firmie, bardzo łatwo i w dodatku za darmo możesz dotrzeć do nowych klientów i w ten sposób zdobyć ich zainteresowanie.
To co jest najbardziej interesujące w prowadzeniu kampanii PR’owej to elastyczność zarządzania taką akcją i miejsce na kreatywność – istnieje wiele różnych taktyk i sposobów aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Oprócz komunikatów prasowych, mali i średni przedsiębiorcy mogą wiele zyskać dzięki PR’owi na różnych wydarzeniach publicznych lub imprezach sponsorowanych. Jak to działa? Poniżej możesz znaleźć kilka wskazówek i porad.

Przyciągnij uwagę dzięki różnym spotkaniom towarzyskim oraz imprezom.

Inteligentna kampania PR to świetna okazja na przyciągnięcie uwagi dziennikarzy oraz nowych klientów, którzy nie znają jeszcze Twoich usług, a do których chciałbyś właśnie trafić. Kreatywne, dobrze przemyślane i poprowadzone kampanie mogą wzbudzić zainteresowanie mediów oraz zwiększyć Twoją widoczność na rynku. Duży budżet nie jest tu potrzebny, o wiele ważniejszy jest dobry i ciekawy pomysł, który możesz zrealizować niewielkim nakładem środków.
Na początek odpowiedz sobie na następujące pytania: Czy Twoja firma ma coś unikatowego do zaoferowania? Kto mógłby najlepiej zarekomendować Twoje produkty? Jaki rodzaj imprezy lub kulturalnego wydarzenia najbardziej pasuje do Twojego biznesu? Jak możesz zaprezentować firmę w jak najlepszym świetle? Upewnij się że Twoja kampania PR:
– Jest skierowana do Twojej grupy docelowej, czyli czy trafi do właśnie tych klientów, którymi jesteś zainteresowany i do których adresujesz swoje usługi
– jest oryginalna
– pozwali Ci pozytywnie wyróżnić się na tle Twoich konkurentów
Prawdopodobnie, po przeczytaniu tych wskazówek od razu nasuwa Ci się mnóstwo pomysłów. Poczekaj! Mimo wszystko, nie działaj zbyt pochopnie i nie idź w ciemno. Najpierw zadaj sobie pytanie: kiedy kupujesz gazetę o czym najbardziej lubisz czytać? Jakimi szczegółami, jeśli chodzi o wydarzenia publiczne, jesteś zainteresowany? Odpowiedz sobie na te pytania, żeby sprawdzić czy impreza, którą chciałbyś zorganizować może naprawdę wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej. Zapytaj znajomych i przyjaciół o ich opinie na temat Twojego pomysłu. Jaka jest ich reakcja – entuzjastyczna czy tylko życzliwa? Po zebraniu opinii i dodatkowym przemyśleniu zostaje już tylko jeden krok do wcielenia pomysłu w życie.

Kilka dobrych powodów na (PR’owe) imprezowanie.

Firmy, które zajmują się sprzedażą detalicznąmogą skorzystać z dni świątecznych aby zorganizować coś specjalnego. Nieważne czy to Boże Narodzenie, Walentynki, Tłusty Czwartek, Wielkanoc czy Dzień Matki; prawie w każdym miesiącu jest jakieś święto, które jest dobrym pretekstem na zorganizowanie kampanii PR. Zorganizuj przyjęcie dla dzieci, loterię, pchli targ lub firmową imprezę i zaproś specjalnego gościa, który przyciągnie dodatkowe zainteresowanie mediów. Znani i lubiani lokalni politycy (na przykład burmistrz miasta) to sposób na sukces.
Kolejna rada: Jeśli bierzesz udział w loterii, upewnij się, że możesz zasponsorować ciekawą nagrodę, która wywrze pozytywne wrażenie i sprawi, że ludzie zapamiętają Twoją firmę na dłużej. W dalszej części artykułu wyjaśnimy, jak dzięki sposoringowi możesz wzmocnić reputacje firmy, zdobyć rozgłos i przyciągnąć klientów.

Sponsoring lub patronat

Sponsoring to świetny sposób jeśli chcesz zbudować dobry wizerunek firmy i wywołać pozytywne reakcje wśród opinii publicznej. Upewnij się że Twój biznes ma dobroczynny wpływ na lokalną społeczność i wspiera lokalne instytucje. Na przykład, zasponsoruj nowe podkoszulki młodzieżowemu klubowi piłki nożnej w Twojej okolicy. Wspieraj szkoły, biblioteki, projekty ekologiczne oraz fundacje charytatywne.
Rób dobre uczynki i rozpowiadaj o tym. Wydrukuj logo Twojej firmy na zasponsorowanych koszulkach dla klubu piłkarskiego. Zaproś przedstawicieli mediów na imprezę podczas której wręczasz darowiznę organizacji charytatywnej i na którą zaprosisz potencjalnych klientów. Nie zapomnij o poczęstunku dla gości.

Jak zapewnić sobie uwagę mediów?

Masz już wspaniały pomysł, zaplanowałeś imprezę i stworzyłeś plan na jej sfinansowanie. Jedyne czego Ci brakuje to przyciągniecie uwagi publicznej. Umieszczenie odpowiednich notek w gazetach oraz w internecie może pomóc w znalezieniu odpowiedniej osoby kontaktowej. Szczególnie cennymi kontaktami są zawsze przedstawiciele lokalnych gazet, magazynów oraz radia.
Upiecz dwie pieczenie na jednym ogniu i stwórz własny komunikat prasowy a następnie wyślij go do prasy oraz istotnych kontaktów które mogą pomóc Ci w promowaniu imprezy. Wyślij zaproszenia do dziennikarzy którzy mogą być zainteresowani Twoją branżą i poproś o publikację artykułu na temat Twojego wydarzenia oraz o napisanie małego sprawozdania. Dzięki poczcie elektronicznej możesz powysyłać setki maili i trafić do wielu ludzi związanych z lokalnymi mediami którzy mogliby o Tobie napisać.
Ponadto, warto jest pamiętać o sieciach społecznościowych takich jak Facebook. Właśnie tam możesz zorganizować „wydarzenie” i zaprosić na nie wszystkie osoby które „lubią” Twoją stronę.

Podsumowanie

Kampania PR może być poprowadzona na wiele różnych sposobów. Pamiętaj jednak co chcesz przez taką akcję osiągnąć, do kogo chcesz ją skierować i w jaki sposób. Pozwól sobie na odrobinę kreatywności podczas planowania pijarowych imprez, dzięki którym będziesz mógł pokazać Twój biznes i zapoznać potencjalnych klientów z Twoimi produktami i usługami, oraz wywrzesz dobre wrażenie na opinii publicznej nawet jeśli nie masz dużego budżetu.
Teraz twoja kolej: jakie są Twoje pomysły na udaną imprezę PR’ową?

Category:
Inne