SEO for blog

SEO jest raczej mało znanym i obco brzmiącym terminem, zwłaszcza wśród właścicieli małych firm. W tym artykule, wyjaśnimy czym jest SEO i jak można poprawić swoje miejsce w wyszukiwarce Google. Udzielimy kilku prostych, acz skutecznych rad, które mogą pomóc Twojemu biznesowi w zaistnieniu online. To pomoże trafić Twojej firmie do internautów, którzy też mogą stać się  klientami.

SEO (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych [zwana również pozycjonowaniem]) to procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google dla wybranych słów i fraz kluczowych. Innymi słowy – jeśli ktoś chce znaleźć w wyszukiwarce Google jakiś produkt czy usługę oferowaną przez Twoją firmę,  strona internetowa powinna pojawić się jako jeden z pierwszych rezultatów. Jeśli nie sprawdza się to w Twoim przypadku, koniecznie przeczytaj nasz artykuł! Doradzimy, jak mały lub średni przedsiębiorca może poprawić swój ranking w Google. Będziemy tu poruszać głównie kwestie związane z optymalizacją stron (ang. on-page), w odróżnieniu od kwestii związanych z pozycjonowaniem (ang. off-page). Pierwszy z terminów, optymalizacja, oznacza działania prowadzone bezpośrednio na stronie internetowej (jej budowie, treści oraz strukturze), natomiast pozycjonowanie odnosi się do działań prowadzonych poza Twoją stroną, które mają na celu zachęcenie internautów do jej odwiedzenia (np. pozostawienie komentarza na forum z linkiem do Twojego serwisu).

1.            Słowa kluczowe kluczem do sukcesu

Pomyśl przez chwilę, jakie terminy i słownictwo jest związane z Twoim produktem (np. właściwości, funkcje itp.), a następnie przypisz je do poszczególnych zakładek. Pamiętaj, że to co znajduje się na Twojej stronie głównej ma największy wpływ na znalezienie  serwisu w Google, ponieważ prawie wszystkie wewnętrzne i zewnętrzne linki prowadzą właśnie do niej. Z tego względu, powinno się tam znajdować jak najwięcej „słów kluczy”. Mimo wszystko, zachowaj ostrożność, pamiętać należy o zachowaniu równowagi pomiędzy czytelnością i funkcjonalnością (aby przyciągnąć klientów) oraz wypełnianiem strony kluczowymi hasłami (aby przyciągnąć Google).

Poniżej, podajemy przykład na to, jak mogą wyglądać słowa kluczowe na Twojej stronie. Jeśli prowadzisz cukiernie oraz sklep internetowy z możliwością zamówienia ciast online, możesz użyć na stronie głównej słów „zamów ciasta i torty online”. Strona z ofertą dnia natomiast może być znaleziona jeśli użyjesz słów kluczowych „ciastka, oferta specjalna”; w ten sam sposób, jeśli realizujesz cateringowe zamówienia na uroczystości i imprezy, użyj słów „ciasta i torty na specjalne okazje i uroczystości”. Jak widać, proces ten jest bardzo prosty i opiera się na wybraniu odpowiednich słów, które potencjalny klient może wpisać w wyszukiwarkę Google podczas szukania Twojej strony.

Pamiętaj, zanim wybierzesz kluczowe wyrazy, sprawdź najpierw konkurencje. Możesz wpisać wybrane słowa w Google i zobaczyć jakie są rezultaty wyszukiwania. Jeśli po wpisaniu wybranego terminu pierwsze wyniki to strony znanych i dużych firm, jest to niestety ciężka i prawdopodobnie przegrana bitwa.

2.            Nazwa strony Twoim mocnym punktem

Jeśli to możliwe,  główne „słowo klucz” powinno znajdować się w nazwie domeny. Sprawi to , że Twoja strona wyświetli się szybko i z łatwością. Idealnie, możesz zakupić już istniejącą i zarejestrowaną domenę, która pasuje do oferowanego przez Ciebie produktu lub usługi.

Ułatw wyszukiwarce Google znalezienie Twojej firmy. „Roboty Google” to określenie programów służących do automatycznego odnajdywania i analizowania witryn poprzez podążanie za linkami z jednej strony internetowej do innej. Dlatego też,  strona musi być czytelna dla takiego programu. Jak to działa? Uwaga, skup się! W dalszej części tego artykułu zgłębimy się w tajniki wiedzy o języku do programowania stron.

Najpierw upewnij się, że w pliku, który znajdziesz pod linkiem robots.txt nie wyświetla się następujący tekst:

User-agent: *

Disallow: /

Ponadto, sprawdź nagłówek. Upewnij się, że nie ma tam następującego kodu:

<meta name = „robots” content = „no index”>

Zwykle kod ten nie powinien się tam znajdować, ponieważ ktoś już to wcześniej zweryfikował np. Ty lub informatyk zajmujący się Twoją stroną. Jeśli mimo wszystko widzisz tego typu komunikat na stronie, znaczy to, że Google nie będzie w stanie jej sprawdzić. Aby naprawić tą usterkę, usuń kod oraz „user-agent”. Dzięki temu,  strona będzie mogła zostać przeanalizowana przez Google. Nawet jeśli brzmi to skomplikowanie, zapewniamy – ten trudna pewno się opłaci.

Podlinkowanie Twoich stron jest również bardzo ważne. Dzięki temu Google będzie mogło sprawnie przeskakiwać z jednej strony na drugą. Właśnie dlatego, ważne jest umieszczenie linków do Twojej strony na portalach lub forach internetowych, które są w jakiś sposób związane z Twoim produktem. Dzięki temu, Google może lepiej Cię poznać. Możesz również użyć narzędzi dla webmasterów (https://support.google.com/webmasters/?hl=pl). Na tej stronie, Web Master we własnej osobie (Google) wyjaśni jak usprawnić Twoją stronę tak aby była ona łatwa w użyciu i przyjazna dla internauty. Zewnętrzne linki są ważne, ponieważ pomagają odleźć Twoją stronę w internecie i skierować na nią klientów.

3.            Użyj podstaw SEO

– zadbaj o to aby zawartość Twojej strony była dostosowana do preferencji i zainteresowań odwiedzających

– zadbaj o regularne aktualizowanie strony

– dostarcz ciekawego materiału, z którego mogą z pożytkiem skorzystać internauci oraz klienci

– przykłady, porównania, analizy porady, ciekawe historie oraz inne teksty mogą być bardzo użyteczne. Im bardziej interesująca jest zawartość strony tym więcej osób będzie podawać do niej linka, a tym samym więcej nowych osób odwiedzi Cię w internecie.

4.            Google docenia dobry design

Upewnij się, że Twoja strona jest dobrze zorganizowana i jest łatwa w użyciu – nie tylko dla Ciebie, ale też dla odwiedzających. Jeśli odwiedzający mogą z łatwością odszukać potrzebne im informacje, Google nagrodzi Cię wyższą pozycją w wyszukiwarce. Nawet dobrej jakości obrazy oraz zdjęcia mogą pomóc w ulepszeniu Twojej strony.

Mamy nadzieję, że podane przez nas wskazówki pomogą Ci w optymalizacji wyszukiwarki i zdobyciu wysokiej pozycji na liście wyników Google. Za tydzień, opublikujemy drugą część porad na ten sam temat. Zapraszamy do czytania i ulepszania firmowej strony www!

 

Życzymy powodzenia!

Wasz Zespół payleven

Category:
Inne

There is one comment

Comments are closed.