SEO

W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy pierwszy artykuł o SEO, gdzie pisaliśmy o podstawach optymalizacji wyszukiwarki. W tym tygodniu udzielimy bardziej szczegółowych porad na to jak wspiąć się na szczyt rezultatów wyszukiwania w Google.

1.Tagi tytułowe oraz opisy rozszerzone (Meta Description)

Zaktualizuj swój System Zarządzania Treścią (np. Java) dzięki wprowadzeniu ważnej dla SEO informacji.  Możesz to zrobić na przykład poprzez edycję tzw.‘tagu tytułowego’, który jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycje w wyszukiwarce.  Ważne jest aby pamiętać, że kod programu może dzielić stronę internetową na dwie części (zwykle w HTML): nagłówek (tytuł) oraz część główną (zawartość). Nagłówek dostarcza potrzebnych informacji „robotom” oraz wyszukiwarce Google; kwestie te opisaliśmy w pierwszej części serii o SEO poruszającej podstawowe kwestie dotyczące Twojej strony www.

Edycja nagłówka:

(1) Tag tytułowy: <title> TU ZNAJDUJE SIĘ TYTUŁ TWOJEJ STRONY</ title>

(2) Opis rozszerzony : <meta name= „opis strony” content =”TU ZNAJDUJE SIĘ OPIS TWOJEJ STRONY…” />

Opis ten pojawia się jako rezultat wyszukiwania w Google określonych haseł np. „bezabonamentowy terminal płatniczy”.  Jeśli chcesz, aby Twoja strona wyświetliła się po wpisaniu w Google słów związanych z Twoim biznesem pamiętaj o następującym:

  • Opis powinien pasować do tagu tytułowego Twojej strony oraz do pojawiających się tam słów kluczowych.  Mianowicie, jeśli ktoś przeszukuje internet używając wyrażenia które znajduje się w tytule, istnieje większe prawdopodobieństwo że kliknie na Twojego linka. Dlatego też, najważniejsze słowo kluczowe powinno się właśnie tam pojawić. Pamiętaj jednak aby nie przekroczyć 65 znaków (razem ze spacjami)
  • Opisy w meta tagach (opisach rozszerzonych) to opisy Twojej strony które również powinny pasować do „głównego słowa kluczowego”.  Może to być na przykład krótka treść o charakterze reklamowym która pozwoli Twoim klientom dowiedzieć się więcej o Twojej usłudze. Opis powinien zawierać słowo kluczowe oraz dobrze i zwięźle opisywać działalność (limit to 150 znaków). Miej na uwadze fakt, że osoba szukająca pobieżnie rzuci okiem na uzyskane w Google wyniki i nie poświęci wiele czasu na czytanie wszystkich opisów. Właśnie dlatego, Twój opis musi być krótki, przyciągający uwagę i zachęcający do odwiedzenia Twojej strony.

2. Nazwa mówi za siebię

Po pierwsze, programiści podczas projektowania i zarządzania stroną powinni pamiętać o nadawaniu odpowiednich -pasujących do słów kluczowych- nazw. Zasada ta dotyczy każdego pliku, ścieżki oraz obrazów umieszczanych na stronie. Na przykład, produkt taki jak szare rękawiczki znanej marki możesz opisać następująco: „szare_rękawiczki_firma_nr – 20140202”.

Taki sposób opisu jest wyjątkowo ważny i wiąże się z faktem że klienci mogą szukać bezpośrednio specyficznych kolorów, marek lub numerów artykułów. Jeśli marka lub numer będą zawarte w opisie obrazu oraz w tagu tytułowym, zyskasz przewagę nad Twoimi konkurentami w rankingach Google a klienci klikną właśnie w Twój link.

Ułatw odwiedzającym znalezienie istotnej oraz stosownej treści na Twojej stronie: linki powinny prowadzić tylko do użytecznej informacji. Unikaj ogólnych wyrażeń takich jak „Kliknij tutaj” –  zamiast tego, bądź konkretny, użyj: „zamów sushi tutaj”. Ważne jest aby przez cały czas pamiętać jaki jest cel strony i do czego ona służy. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep, umieść w widocznym miejscu „koszyk na zakupy” oraz „ofertę specjalną”. Spraw, aby osoby odwiedzające Twoją stronę z łatwością mogły odnaleźć to, czego właśnie szukają.

Upewnij się również że wszystkie linki na stronie dobrze działają i nie prowadzą po kliknięciu do pustej strony np. gdzie widnieje napis „Wystąpił błąd”.  Pamiętaj, wszelkie błędy i niedociągnięcia na stronie mogą frustrować internautów i na dłuższą metę może mieć to negatywny wpływ na Twoją pozycję w rankingu. Narzędzia dla Webmasterów Google mogą pomóc w identyfikacji problemów na stronie.

3. Nagłówki na stronie głównej

Dzięki trafnym nagłówkom na Twojej stronie, odwiedzający szybko mogą zorientować się co do jej zawartości. Pamiętaj również o umieszczeniu słowa kluczowego. Tak samo jak w przypadku przeglądania książki lub magazynu, internauci zwykle skupiają się na pierwszym nagłówku. Dlatego właśnie, musi być on wymowny i powinien dać wyobrażenie o dalszej zawartości. Ponadto, dodanie podtytułów może również korzystnie wpłynąć na ułatwienie nawigacji na Twojej stronie. Jednakże, zwróć szczególną uwagę aby nagłówki oraz tekst brzmiały naturalnie i nie były „przeładowane” słowami kluczowymi.

4. Wizualizacja i formatowanie.

Obrazy w wysokiej jakości (np. do 800 pixeli) oraz pliki wideo są bardzo ważnymi elementami Twojej strony. Poprawiają one jej wygląd, przyciągają odwiedzających, i wzbudzają zaufanie do produktu lub usługi. Jeśli możesz zaoferować na stronie coś interesującego co może przykuć uwagę na dłużej, odwiedzający spędzi więcej czasu na stronie i lepiej pozna Twój produkt lub usługę. Szybkie opuszczenie strony bez żadnego kliknięcia może pośrednio mieć negatywny wpływ na optymalizację wyszukiwarki.

Podsumowując – unikaj za wszelką cenę:

      • Kopiowania tekstów z innych stron
      • Automatycznego tworzenia tekstów przez progra
      • Nadużywania słów kluczowych – częstego powtarzania na każdej stronie
      • Używania białej czcionki na białym tle lub stosowania ukrytego tekstu
      • Maskowania (przykrywania): istnieje możliwość skierowania  Google na inną stronę (pełną słów kluczowych) zamiast na tą której internauta właściwie szuka. Pamiętaj, że nie jest to najlepszy pomysł, Google nie lubi podstępów!

Jeśli śledzisz naszą serię o SEO, i zdecydowałeś się na wprowadzenie naszych pomysłów lub zastosowanie niektórych z porad, daj nam znać jak Ci poszło! Życzymy powodzenia w optymalizacji SEO!

Twój zespół payleven

Category:
Marketing
Tags:
, , ,