świąteczne promocje

Nadszedł okres przedświąteczny! I chociaż do świąt Bożego Narodzenia zostało jeszcze kilka tygodni, właściciele firm (zwłaszcza w sektorze detalicznym) potrzebują nieco czasu, aby przygotować się do świątecznego szału zakupów i poszukują najbardziej efektywnych sposobów na sprzedaż swoich produktów. Oczywiście, podejście do Klientów może być takie same jak przez resztę roku, ale lepiej upewnić się, że Twoja firma odróżnia się od innych. Poniżej prezentuję kilka pomysłów, które, mam nadzieję, zainspirują Cię!

Na ogół w handlu, sezon świąteczny obejmuje okres niecałych dwóch miesięcy i charakteryzuje się licznymi działaniami, podjemowanymi przez właścicieli firm, których celem z jednej strony jest wzrost sprzedaży, z drugiej – nagrodzenie dotychczasowych klientów za ich lojalność i jednocześnie pozyskanie nowych. Możesz to zrobić na wiele sposobów, poprzez między innymi:

Kartki Bożonoarodzeniowe I Kalendarze Adwentowe

Wysyłanie kartek z życzeniami jest doskonałą okazją na wzmocnienie cennych więzi z klientami. Pomimo, że takie działanie może wygenerować pewne koszty, należy spojrzeć na to jak na długoterminową inwestycję. Wysyłanie kartek bożonarodzeniowych jest rodzajem akcji promocyjnej, dzięki której klienci poczują się docenieni i chętniej powrócą do Twojego sklepu.

Do wysyłania kartek oczywiście potrzebujesz adresów swoich klientów, a także wiedzy, którzy z nich są stałymi, a którzy sporadycznymi konsumentami. Aby pozyskać takie dane, możesz np. wprowadzić karty bonusowe z polem adresowym do wypełnienia. Gdy już zbierzesz odpowiednią ilość informacji, możesz odpowiednio sklasyfikować konsumentów i dobrać dla nich odpowiednie nagrody w programie lojalnościowym. Tym klientom możesz także wysłać kupon rabatowy, zachęcający do zakupów w Twoim sklepie.

Oto kilka wskazówek na temat kartek bożonarodzeniowych:

• dopasuj elementy graficzne kartki do wizerunku firmy,

• użycie standardowych życzeń bożonarodzeniowych „Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku” nie jest wystarczające – postaraj się dopasować tekst do danej grupy odbiorców. Możesz na przykład, wpisać krótką rymowankę komentując minione lata, dzięki czemu stworzysz poufałą atmosferę, a Twoja karta będzie wyróżniać się spośród innych kartek świątecznych, które otrzymują klienci- Internet jest pełen inspiracji  i poradników „zrób-to-sam”.

Aby spersonalizować przekaz pamiętaj o:

• zwracaniu się do konsumentów imiennie,

• wysłaniu życzeń co najmniej 7-10 dni przed Wigilią (dzięki temu konsument będzie miał czas, aby wpaść do sklepu i coś kupić przed Bożym Narodzeniem).

Pomimo pewnej dozy kreatywności, kartki świąteczne są wciąż powszechną praktyką, jeśli chodzi o lojalność klientów. Kalendarz adwentowy byłby niezwykłym sposobem na zadowolenie Twoich klientów. Można na przykład, wysłać kalendarz z małymi zdjęciami produktów, kryjącymi się za drzwiczkami. Dostosuj go poprzez zamieszczenie logo i hasła zachęcającego do zakupu świątecznych upominków w Twoim sklepie.

Aktywność, Zabawa I Emocje

Aby przyciągnąć nowych klientów, należy stworzyć odpowiednią zachętę, która sprawi, że kupujący odwiedzą Twój sklep, a co ważniejsze-  wrócą po więcej. Statystycznie- 5% powracających klientów generuje 25% – 95% więcej sprzedaży. Przygotowania do Bożego Narodzenia to idealny czas na wdrożenie strategii kreatywnych działań, nie tylko w okresie poprzedzającym i w trakcie trwania sezonu, lecz także na kolejny rok. Dlatego warto dokładnie przemyśleć, co firma może zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo „zwabienia” klientów.

Quizy są świetnym sposobem na zrobienie nieco szumu, a tym samym przyciągnięcie potencjalnych klientów do firmy. Połącz bożonarodzeniowy motyw z quizem i koniecznością znalezienia odpowiedzi na nietypowe pytanie, np. „Jaka jest najwyższa choinka, jaką kiedykolwiek widział świat?”.

Innym pomysłem byłoby mieć pięknie udekorowane drzewko w Twoim sklepie, na którym zawieszone są małe upominki lub koperty, które klienci mogą wybrać po dokonaniu zakupu. U fryzjera, na przykład, można zaoferować rabat do wykorzystania w styczniu.

Wniosek – Nigdy Nie Jest Za Wcześnie Na Świąteczne Promocje!

Jeśli chodzi o zakupy świąteczne, nigdy nie jest za wcześnie na planowanie. Opracowanie udanej i trwałej przedświątecznej strategii sprzedaży jest czasochłonne. Wydarzenia, konkursy i kupony są wspaniałymi sposobami na zdobycie nowych klientów. Kartki świąteczne, prezenty i kalendarze są natomiast idealnym rozwiązaniem na nagradzanie istniejących klientów za ich lojalność.
Jednak najważniejsze jest to, że nawet najlepiej zaplanowana strategia nie przyniesie oczekiwanego efektu, jeśli nie zdołasz poczuć ducha świąt!

Category:
Inne, Marketing