Święta w Twoim Sklepie Internetowym

Prowadząc sklep internetowy, nie masz możliwości rozpylić w nim zapachu grzanego wina i cynamonu, ani jak umilać zakupów bożonarodzeniowymi dźwiękami przenikającymi ekran. Jednakże możesz być kreatywny w projekcie swojej strony. Być może dodanie prostych grafik symbolizujących Boże Narodzenie, takich jak renifery i choinki, czy choćby wplecenie świątecznego motywu w logo, nada Twojej stronie wyjątkowego charakteru.

Dla Nich, Dla Niego, Dla Najmniejszych..

Znalezienie odpowiednich upominków nigdy nie jest łatwe. Czasami klienci spędzają niezliczone godziny surfując w Internecie w poszukiwaniu idealnego prezentu. Ten czasochłonny proces niweluje zalety zakupów on-line i najzwyczajniej w świecie denerwuje wielu konsumentów, zatem postaraj się ułatwić im poszukiwania. Warto rozważyć wprowadzenie zakładek ‘Dla Niej’, ‘Dla Niego’, ‘Najpopularniejesze’; nie jest to bardzo skomplikowany proces, a zdecydowanie usprawni przeglądanie Twojej strony.

…A Jeśli Prezent Się Nie Spodoba?

Zamawiając prezent on-line, kupującym często towarzyszy poczucie niepewności. Może się zdarzyć, że nawet transakcja zostanie przerwana,  co dla  Twojego sklepu jest oczywiście niekorzystne. Zatem warto być otwartym w polityce zwrotów lub wymiany i dać swoim klientom z góry określony czas (np. 14 lub 30 dni)  na przekonanie się, czy dany produkt spełnia ich oczekiwania.

Równie ważne jest, aby przesyłka z zamówionym towarem dotarła na czas. Bądź uczciwy przy podawaniu terminarza dostaw, a w zależności od swojej mocy przerobowej, jak najbardziej usprawnij proces logistyki. Robiący zakupy na ostatnią chwilę będą wdzięczni za możliwość złożenia zamówienia ze 100% pewnością, że otrzymają towar przed Wigilią.

Zrób Swoim Klientom Prezent!

Święta są czasem dawania, i wiele osób usiłuje rozważnie gospodarować swoim budżetem w tym okresie. Poszukiwanie okazji jest celem wielu konsumentów, więc wyjdź na przeciw ich oczekiwaniom i zaoferuj najbardziej aktywnym zakupowiczom rabat w swoim sklepie on-line; możesz także przygotować okazyjne ceny  dla tych mniej czynnych.  Payleven, na przykład, przygotowało świąteczny rabat na zakup terminala w wysokości 50 zł i teraz można go nabyć za 349 zł.

Nie Ma To Jak Dobra Komunikacja

Innym świetnym sposobem na poinformowanie klientów o świątecznych promocjach w sklepie on-line i jednoczesne złożenie im życzeń jest newsletter. Dzięki niemu możesz zainteresować swoją ofertą użytkowników, którzy już kiedyś korzystali z Twoich usług; jest to także okazja do zbudowania trwalszej relacji z klientem. Aby nie skupiać się tylko na istniejących konsumentach, wykorzystaj informacje na temat roli mediów społecznościowych w kreowaniu sukcesu firmy. Podziel się ciekawymi spostrzeżeniami i znaleziskami, roześlij interaktywne kalendarze internetowe, odliczaj dni do Bożego Narodzenia, za każdym razem zamieszczajac jakąś ciekawostkę o nadchodzącym święcie. Twoja kreatywność nie jest niczym ograniczona, tak długo jak Twoje posty są wartościowe i przyciągają uwagę.

Po Świętach Jak Przed Świętami

Gdy już sezon bożonarodzeniowy się skończy, nie pozybywaj się świątecznego ducha. W przyszłym roku ponownie będziesz musiał zdobyć zainteresowanie swoich klientów, i tak naprawdę nigdy nie jest zbyt wcześnie, aby zacząć. Nie oznacza to oczywiście, że ​​powinieneś zachować dekoracje w witrynie sklepu, lecz dlaczego nie spróbować przyciągnąć klientów dzięki noworocznym wyprzedażom, maksymalizując dzięki nim swoje styczniowe przychody.

Jednak przede wszystkim upewnij się, że wszystko to co zaplanowałeś dla swojego sklepu internetowego stworzy świąteczną atmosferę i odzwierciedli radość tego wyjątkowego czasu. Te pozytywne emocje niewątpliwie zostaną zauważone w wynikach sprzedaży!

Category:
Inne, Marketing