targi

Masz poczucie, że Twoja firma nie jest wystarczająco widoczna? Cóż, targi są idealną okazją na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Są także świetnym sposobem na zdobycie informacji o konkurencji oraz poznanie innych przedsiębiorców. Tworzenie sieci kontrahentów tzw. networking, o którym pisaliśmy wcześniej, jest jednym z najważniejszych elementów sukcesu w biznesie. Targi temu sprzyjają, ponieważ wszyscy biorący w nich udział mają taki sam cel- trwały wzrost.

Wyznacz Sobie Cele

Planując uczestnictwo w targach, powinieneś zadać sobie kilka podstawowych pytań:

– co chciałbym wynieść z tego działania?
– z jakimi innymi firmami powinienem nawiązać kontakt?
– jak promować swoją działalność wśród innych firm?
– czy rozdawać bezpłatne próbki moich produktów?

Z pewnością nurtuje Cię dużo więcej kwestii, lecz dobrze jest zacząć od powyższych zagadnień. Pamiętaj, aby będąc na miejscu chłonąć jak gąbka wszystkie użyteczne informacje.

Obstawaj Przy Swoim

Niedawno omówiłam biznesplan i jak bardzo istotne jest trzymanie się jego założeń. Podobnie jest w przypadku targów. Nie daj się wystraszyć konkurencji, mimo że czasami prezentuje się imponująco i onieśmielająco, co może budzić odczucie, że pomyśleli o czyś, o czym nie pomyślałeś Ty. Pamiętaj, że prawdopodobieństwo, że macie dokładnie taki sam plan jest niewielkie. Jeśli ich stoisko jest krzykliwe lub zorganizowali coś czego się nie spodziewałeś, miej na uwadze, że Twój produkt i firma są jedyne w swoim rodzaju.

Powinieneś także upewnić się, że przedstawiasz siebie, tak jak chcesz. Targi są idealnym miejscem do wyjścia naprzeciw grupie Twoich docelowych odbiorców. Możesz zaprezentować im jak najbardziej wyczerpujący i szczegółowy obraz Twojej firmy.

Myśl Globalnie Działaj Lokalnie

Na targach będą wystawić się także naprawdę duże firmy, których miesięczny budżet stanowi trzykrotność Twojego rocznego. Lecz ich także nie powinieneś się bać. W końcu oni też byli kiedyś jak Twoja firma. Musisz sobie uświadomić, że dzięki nowej i świeżej ofercie jesteś bardziej interesujący. Mając to na uwadze, zaprojektuj swoje stoisko tak, aby sama koncepcja przyciągała innych. I niekoniecznie musisz wydać majątek na efekciarski pawilon. Pamiętaj także, że te wszystkie duże firmy już miały swoje 5 minut. Teraz czas na Ciebie.

Zachowaj Pozory, Ale Nie Przesadzaj z Wydatkami

W przypadku targów naprawdę nie ma potrzeby postępować w myśl zasady „zastaw się, a postaw się”, aby zaciekawić i przyciągnąć gości. Jest kilka sztuczek, które Ci w tym pomogą.

Sprytne użycie gry świateł i kolorów z pewnością wyróżni Twoje stoisko. Zwróć uwagę na odpowiedni dobór palety, aby był spójny z  Twoim znakiem firmowym. Dzięki temu zostaniesz szybciej i łatwiej zauważony, gdyż będą Cię postrzegać jako coś nowego i ciekawego. Przeprowadź małe rozpoznanie i upewnij się, że nie wykorzystasz takich samych barw, jak jakaś inna firma. W końcu zależy Ci na kontraście i wybiciu się.

Wygląd To Zaledwie Początek

Oto kilka innych niedrogich sposobów, które powinny spełnić rolę magnesów:

– loteria z nagrodami – jeśli ludzie będą mogli coś wygrać przy Twoim stoisku, będą przybywać tłumnie, niczym zwierzęta do wodopoju;
– darmowe napoje i przekąski- to też zawsze działa, lecz trudniej jest później zatrzymać ludzi;
– przygotuj dla odwiedzających ulotki z ciekawymi informacjami; bajeranckie breloczki czy smycze także nieźle się sprawdzają- wszyscy uwielbiamy gratisy.
– gadżety, które są widoczne dla innych kojarzone są z Twoją firmą i budzą poczucie identyfikowania się z nią; poza tym, pozostali goście targów dowiedzą się, skąd inni je mają.
– strzałki lub ślady stóp przyklejone do podłogi z zabawnymi, lecz niejednoznacznymi hasłami zaintrygują wielu;
– uśmiech  – ta „usługa” jest bezpłatna i przeważnie najskuteczniejsza.

O Czym Warto Pamiętać

Pozytywne nastawienie jest kluczowe. Pamiętaj, aby podczas targów wykorzystać wszystkie dostępne możliwości. Bądź jak gąbka i chłoń nowe pomysły, jednocześnie bądź krytyczny w stosunku do rozwiązań, które Twoim zdaniem nie mają szansy powodzenia. Połącz siły z osobami, które myślą podobnie, aby razem stawić czoło dużym korporacjom i bez oporów dumnie zaprezentować swój biznes.

Czy masz jakieś niezapomniane doświadczenie lub widziałeś na targach coś niesamowitego? Co to było?

Category:
Inne