Reklama Tekstowa

W ubiegłym tygodniu zamieściłam kilka porad na temat wizualnych aspektów promowania swojej firmy. W dzisiejszym poście znajdziesz ogólną charakterystykę form prezentowania tekstów reklamowych i różnic między nimi, a także kilka słów o tym, jak napisać odpowiedni tekst do reklamy firmy.

 

Tekst reklamowy zasadniczo obejmuje wszystkie formy i środki werbalnej konstrukcji komunikatów promocyjnych. Generalnie, w tego typu tekstach chodzi o zaprezentowanie danej firmy w obiecujący sposób, tak precyzyjne, skuteczne i efektywnie, jak tylko jest to możliwe. Aby optymalnie wykonać to zadanie, sformułowania muszą być oryginalne, krótkie i porywające. Elementy stylistyczne jakich można w nich użyć zależą od reklamowanego podmiotu, grupy docelowej i celów, które reklama ma osiągnąć.

Teksty reklamowe występują w  rozmaitych wariantach: bywają krótkie lub długie, znajdziesz je w w gazetach, radiu, telewizji lub Internecie; są nimi teksty wykorzystywane w broszurach, ulotkach, plakatach, raportach rocznych, komunikatach prasowych i artykułach, stronach internetowych, radiu lub telewizji.

Przegląd Form Reklamowych

Broszura

Firmowa broszura posiada wysoką pozycję w marketingu-mix, ponieważ stanowi wiarygodne oświadczenie firmy i jest wyrazem profesjonalizmu. Dzięki  solidnie przygotowanej broszurze przedsiębiorca pokazuje również, że dba o relacje z klientem.

Ulotka

W przeciwieństwie do broszury, ulotka jest skompresowaną wersją broszury i obejmuje promocyjną wiadomość na papierze. W zasadzie ulotki są uniwersalne i stosowane przez wszystkich – od wielkich korporacji, przez małe firmy po piekarnie czy bary za rogiem; są tanie, poręczne, wszechstronne, informacyjne, motywacyjne, zaskakujące – są jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwrócenie na siebie uwagi potencjalnych klientów.

Ogłoszenia tekstowe

Reklamy w lokalnej prasie są świetnym sposobem dla małych firm na wzbudzenie zainteresowania. Przedsiębiorcy mogą odwołać się do tej formy tekstu reklamowego przy promowaniu ofert specjalnych, otwarć i rocznic.

Ogłoszenia tekstowe nie są reprezentowane jedynie w mediach drukowanych – można na nie trafić także w Internecie. Reklamy online nieznacznie różnią się od tych offline, gdyż zazwyczaj zawierają mniejszą ilość tekstu. Umieszczenie prostego banera na stronie internetowej, przynosi firmie korzyść w postaci zwiększonej widoczności marki. Jednak nie należy zapominać, że każdy tekst umieszczony w Internecie opisujący Twoją działalność – strona internetowa, recenzja czy wpis w jakiejkolwiek bazie – jest tekstem reklamowym, zatem zawsze powinien przedstawiać Twoją firmę właściwie i „na poziomie”.

Plakaty i Billboardy

Na co dzień jesteśmy atakowani głównie przez duże firmy tymi  formami promocji; niemal na każdym kroku jesteśmy wystawiani na działanie ogromnych, natarczywych przekazów i, mniej lub bardziej świadomie, przyswajamy je.

Jednakże to terytorium nie jest zarezerwowane jedynie dla dużych przedsiębiorstw – małe firmy także mogą wykorzystywać do promocji plakaty promocyjne, ponieważ są one stosunkowo tanie i łatwe do przygotowania. Można, na przykład, umieszczać je w witrynie sklepowej lub w strategicznych punktach miasta. W większości przypadków na plakat składa się duża grafika, slogan reklamowy oraz szczegóły oferty. W przypadku tego konkretnego medium, hasło reklamowe odgrywa kluczową rolę, dlatego warto dokładnie przemyśleć jak je sformułować.

Nie ulega wątpliwości, że tworzenie materiałów promocyjnych pochłania zarówno czas jak i pieniądze, lecz działania te przynoszą rzeczywistą korzyść dla firmy w postaci konsumentów.  Oczywiście, w niniejszym poście nie zostały wymienione wszystkie rodzaje form reklamowych wykorzystujących tekst – skupiłam się na najbardziej popularnych i przystępnych dla małych przedsiębiorców. Jeśli zdecydujesz się na reklamę w radiu lub telewizji, musisz być gotów sięgnąć głębiej do kieszeni. Plakaty, reklamy, broszury czy ulotki są dobrze znanymi i jednocześnie alternatywnymi rozwiązaniami. Dodatkowo, obecnie Internet oferuje ogrom możliwości na reklamę z użyciem tekstu w postaci banerów, blogów i profili w mediach społecznościowych, których największą zaletą jest to, że są przeważnie całkowicie darmowe.

Podziel się z nami swoimi ulubionymi tekstami reklamowymi.

Category:
Inne

There is one comment

Comments are closed.