tworzenie loga

Jednym z najważniejszych składników Twojej firmy jest jej wizerunek, zaś jego rdzeniem najprostsza rzecz – logo.

Czy Logo Ma Wpływ Na Wizerunek Firmy?

Logo Twojego biznesu jest jednym z najważniejszych elementów, któremu warto poświęcić czas i wysiłek. Jest to pierwsza rzecz, którą klienci widzą gdy już odkryją Twoją firmę czy usługi. Pomimo, że w świecie biznesu nie powinno niczego brać za dobrą monetę, sposób w jaki osoba lub grupa  prezentuje się, ma ogromne znaczenie. Dobre logo jest kluczowe w procesie tworzenia wizerunku i świadczy o profesjonalizmie.

Co Z Osobowością Marki?

Przeanalizuj najbardziej znane nazwy w swoim otoczeniu. Jeśli patrzysz na srebrny komputer z podświetlonym owocem lub masz na nogach buty ze złotym kotem wplecionym w nazwę firmy, jak myślisz – co mają wspólnego?

Takie marki jak Apple czy Puma mają olbrzymi zasięg i mają jedną cechę wspólną – proste, lecz silne logo, będące tak naprawdę jedynie czubkiem góry lodowej – na początku widzisz całkiem zwyczajną rzecz, która wyrasta z solidnej podstawy.

Co Wziąć Pod Uwagę Tworząc Logo?

Obecnie popularny jest pogląd, że projekt loga jest drogi i wymaga profesjonalisty. Istnieje jednak wiele programów, które mogą ułatwić to zadanie małym przedsiębiorcom. To, jak chcesz graficznie przedstawić swoją firmę, zależy wyłącznie od Ciebie, lecz jeśli chcesz, możesz wesprzeć się na istniejących rodzajach logotypów:

– słownych, które wykorzystują akronim firmy; stanowią chwytliwe odniesienie i są łatwe do zapamiętania, np. IBM, ING, PKO

– przedmiotowych, które poprzez prosty obrazek komunikują profil działalności firmy, np. młotek w firmach budowlanych, firma muzyczna – instrument, itd.

– abstrakcyjnych, w których loga przekazują swój własny, niepowtarzalny komunikat; wymagają nieco więcej pracy twórczej; przykłady zobaczysz tutaj.

Dlaczego Warto Rozważyć Tworzenie Loga?

Przede wszystkim – rozejrzyj się dookoła. Jakich znaków używa Twoja konkurencja? Czy przynoszą korzyści, czy masz im coś do zarzucenia? Następnie, zastanów się nad wiadomością, którą chcesz aby Twoje logo przekazywało. Najprawdopodobniej jej częścią będzie Twój profesjonalizm w danej branży. Na przykład, jeśli prowadzisz biuro rachunkowe dobrym pomysłem jest podkreślenie bezpieczeństwa finansowego; w przypadku ośrodka opieki dziennej, poczucie bezpieczeństwa i komfortu.

Co do samego procesu projektowania – jeśli niezbyt ufasz swoim umiejętnościom, możesz skorzystać z bezpłatnych poradników video publikowanych w internecie.

Jakich Użyć Kolorów?

Jak już wspomniałam, pamiętaj o komunikacie jaki chcesz przekazać. Jeśli działalność Twojej firmy uzasadnia użycie w logo różowego koloru (np. organizowanie przyjęć czy sprzedaż artykułów dla dzieci) oczywiście nie ma sprawy. Jednakże, jeśli Twój biznes jest związany z obsługą firm czy doradztwem finansowym, warto zachować neutralność. Staraj się zwracać uwagę na to co jest istotne i jakie przemyślenia mogą mieć odbiorcy, ponieważ w pierwszej kolejności będą wizualizować sobie Twoje logo.

Co Jeszcze Powinieneś Wiedzieć O Tworzeniu Loga?

Siła tkwi w prostocie. Jeśli spojrzysz na loga firm odnoszących sukcesy, zauważ jak bardzo są zwyczajne, a jak wiele wyrażają – np. logo firmy Apple – proste, a stanowiące symbol technologii, która zmienia świat. Wszystko dzięki wykreowaniu osobowości marki oraz konsekwencji w procesie jej tworzenia.

Każdy z nas widział jakieś okropne logotypy, wywołujące wrażenie, że projektant wrzucił za dużo farby na płótno lub po prostu za bardzo się starał. Pamiętaj, że zachowanie prostoty nie jest jednoznaczne z brakiem wyjątkowości, byciem mdłym i nudnym.

Co Twoim zdaniem powinno być brane pod uwagę przy tworzeniu loga? Podziel się swoimi doświadczeniami.

Category:
Inne

There is one comment

Comments are closed.