tworzenie ulotki

Istnieje wiele sposobów na dotarcie w Internecie do potencjalnych i obecnych klientów, a także tylko tych, którzy są ciekawi Twojej działalności. Obecnie mamy do czynienia głównie z newsletterami, stronami internetowymi i blogami, lecz czasami to, co wydaje się być w Internecie zaletą, staje się jego zmorą. Ze względu na jego ogrom, wiele rzeczy ulega szybkim przemianom – w przypadku reklamy – kampanie bywają spychane na bok lub zastępowane nowymi.

Cel Ulotki

Ulotki są doskonałym sposobem na proste przedstawienie firmy i jednoczesną prezentację produktów, usług czy akcji promocyjnych. Jeśli są miłe dla oka i wydrukowano je na dobrej jakości papierze, świadczą o profesjonalizmie. Nie są też tak napastliwe jak „spam”, który najczęściej jest usuwany od razu.

Folder Czy Broszura

Przede wszystkim powinieneś zadać sobie pytanie, co chcesz stworzyć: ulotkę (folder) czy broszurę. Najczęściej, na folder składa się papier formatu A4, złożony na trzy, zawierający rozmaite zdjęcia i informacje. Efektywny folder zawiera zrównoważoną ilość informacji i zdjęć. Jeśli znajdzie się w nim zbyt dużo jednego elementu, nie spełni swojej funkcji, będzie nudny, a przekaz niejasny.

Broszura natomiast pozwoli na umieszczenie w niej wszelkich informacji oraz większej ilości zdjęć. Minusem jest zdecydowanie wyższy koszt druku.

Zatem, jeśli promujesz rabat, czy też podstawowe usługi swojej firmy, folder jest lepszym rozwiązaniem. Musisz tylko rozważyć jak skutecznie przekazać najistotniejsze informacje.

Etap Projektowania Ulotki

Przede wszystkim musisz pamiętać, aby w całym tekście używać takiej samej czcionki w maksymalnie dwóch kolorach oraz  jednakowych odstępów między wersami i akapitami. Dzięki temu Twoja ulotka nie będzie wyglądać na tandetną czy „przedobrzoną”.

Co do zdjęć – powinny być w dobrej, odpowiedniej do druku jakości. I choć na ekranie monitora mogą prezentować się nieźle, lecz jeśli po wydrukowaniu będą spikselowane, wyrzucisz pieniądze w błoto.

Jak wspomniałam w jednym z postów, logo jest ważnym elementem wizerunkowym Twojej firmy. Powinno zawsze znajdować się na czołowej pozycji w folderze i obyć w najwyższej jakości wydruku.

Na Dobry Początek

Aby samodzielnie i bezpłatnie zaprojektować folder warto zacząć od kilku prostych programów.

SpringPublisher, Scribus czy Gimp to stosunkowo łatwe narzędzia do projektowania. Możesz także stworzyć przyzwoitą ulotkę w Microsoft Office Word lub Office Publisher. Wprawdzie nie będzie to tak dynamiczny design jak w przypadku profesjonalnych programów graficznych , lecz dla początkujących jest to prosta i solidna opcja.

Kilka Wskazówek Jak Zacząć

• na samym początku folderu umieść podstawowe informacje o produkcie – należy założyć, że czytający zawsze się śpieszy i pierwsze wrażenie będzie kluczowe;

• wypunktuj korzyści Twoich produktów lub usług – zadaj sobie pytanie: „co dzięki mojemu produktowi/usłudze zyskają kupujący?;

• jak wspomniałam wcześniej – pamiętaj o odpowiednim dopasowaniu demograficznym (m.in. wiek, płeć, region);

• unikaj formy „my” i staraj się zwracać bezpośrednio do odbiorców – dzięki temu stworzysz swobodniejszą relację z odbiorcami;

• spróbuj wyobrazić sobie swojego potencjalnego klienta – jak wygląda, co robi, gdzie pracuje, jakie ma hobby? O co mogliby chcieć Ciebie zapytać?

• używaj krótkich, konkretnych tytułów – są one kluczowe w przypadku osób o niskiej zdolności koncentracji lub mających niewiele czasu;

• zamieść referencje/opinie zadowolonych konsumentów na końcu projektu – dzięki temu zabiegowi już na wstępie zyskasz nieco zaufania odbiorców;

• jeśli posiadasz jakieś dane statystyczne, wyniki ankiety czy studium przypadku, zaprezentuj ich wyniki – to także jest jeden ze sposobów na budowanie zaufania.

Pamiętaj

Jeśli stworzysz prostą i czytelną formę – połowa sukcesu będzie za Tobą. W przypadku ulotek, ich głównym celem jest zaprojektowanie czegoś, co czytelnik zechce „zachować na później”. Jeśli tak się stanie, oznacza to, że zasiałeś ziarnko w umyśle potencjalnego konsumenta i jednocześnie dajesz mu możliwość samodzielnego podjęcia decyzji.

Jeśli wierzysz, że to co robi Twoja firma jest naprawdę dobre, pokaż to na ulotce. Kwestią czasu jest zanim telefon zacznie dzwonić.

Co Twoim zdaniem najlepiej sprawdza się w przypadku ulotek firmowych? Czy zdarzyło się, aby jakaś ulotka przykuła Twoją uwagę i na długo zapadła w pamięć? Podziel się z nami swoimi doświadczeniami.

Category:
Marketing

There are 2 comments

Comments are closed.