Wizytówki

Reklamy, banery, plakaty i korporacyjne broszury – w ciągu ostatnich tygodni przyglądaliśmy się im bliżej i wyjaśnialiśmy, jak właściciele firm mogą je jak najlepiej wykorzystać dla celów biznesowych.

Jednakże nie wspomnieliśmy o jeszcze innej ważnej formie reklamy – wizytówek. Są niezwykle ważne dla każdego przedsiębiorcy, ponieważ odpowiedni design może zachęcić do kontaktu lub pomyślnie wpłynąć na zawarcie transakcji. Sposoby ich dystrybucji są nieograniczone – można je rozdawać klientom w ramach codziennych kontaktów, na przyjęciach i spotkaniach biznesowych, targach, konferencjach i kongresach. Dzięki wizytówkom masz szansę na przyciągnięcie uwagi klienta, nawiązanie trwalszej i bliższej relacji, zapoczątkowanie współpracy lub po prostu dotarcie do wielu klientów poprzez podanie im Twoich danych kontaktowych.

Wizytówka, zaraz obok strony internetowej, jest atrybutem każdego przedsiębiorcy. Do tej pory uważano, że nazwa działalności, adres i numer telefonu są wystarczające. Pamiętaj jednak, aby nie popełnić tutaj błędu – design twojej wizytówki – jej atrakcyjny wygląd – jest niezmiernie ważny i powinien być brany pod uwagę. Musisz pamiętać, że Twoi potencjalni klienci mogą dostawać nawet 20 wizytówek dziennie i Twoja każdego dnia musi rywalizować, dlatego niezwykle ważny jest jej projekt – powinna tworzyć dobre pierwsze wrażenie o Twoim biznesie i zapadać głęboko w pamięć.

Jak Zaprojektować Wizytówkę?

Jeśli chcesz zaprojektować własną wizytówkę, pamiętaj że powinna ona odpowiadać pewnym standardom. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.

  • najważniejsze informacje, które powinny znaleźć się na wizytówce to: imię i nazwisko, nazwa firmy, stanowisko, adres, numer telefonu, adres e-mail oraz strony www.  Ponadto, linki powiązane z Twoim biznesem, takie jak strony internetowe, blogi, strony na portalach społecznościowych mogą także zostać dodane, jednak miej na uwadze, które z nich są najważniejsze, a które po prostu zbędne.
  • staraj się nie oszczędzać na wizytówkach – tanie i niskiej jakości mogą zrobić złe pierwsze wrażenie o Twoim biznesie. Jeśli nie chcesz wydać zbyt wiele, możesz zaprojektować wizytówki własnoręcznie przy pomocy programów takich jak Photoshop lub Word i następnie wydrukować je na profesjonalnej drukarce.  Nie kosztuje to wiele, jakkolwiek potrzebne są pewne podstawowe zdolności graficzne. Jeśli nie jesteś pewny co do swojego talentu graficznego, możesz skontaktować się z projektantem, który może pomóc Ci w projektowaniu wizytówki. Na tych blogach możesz odnaleźć  informacje i pomysły, jak samodzielnie wykonać wizytówkę:

lovelogo.pl

grafoteka.pl

Możesz też sprawdzić ceny i oferty firm zajmujących się projektowaniem i drukowaniem wizytówek:

voogo.pl

vistaprint.pl

  • ponieważ wizytówka jest odzwierciedleniem firmy, dobrym pomysłem jest użycie czcionki i kolorów  zgodnych z logo firmy i produktami. Ponadto, podczas projektowania wizytówek, zadaj sobie trzy pytania: Komu zamierzam ją wręczyć? Jaką wiadomość chcę przekazać? Jakie wrażenie chcę pozostawić?
  • zwróć uwagę na wymiar: w Polsce popularnym wymiarem jest 90x50mm, na Zachodzie – 85x55mm,
  • wyróżnij się w tłumie: wizytówki służą nie tylko do rozprzestrzeniania danych kontaktowych Twojej firmy, są także materiałem reklamowym. Dlatego też, wyróżnij się dzięki zastosowaniu różnych materiałów, kształtów, kolorów i funkcji. Klasyczna wizytówka jest zwykle wykonana z papieru lub tektury, jednakże coraz więcej firm decyduje się na użycie plastiku, aluminium, stali nierdzewnej, a nawet drewna i gumy – wszystko po to, aby przyciągnąć uwagę klienta! Na tych stronach zobaczysz liczne przykłady nietypowych wizytówek, które na pewno zwracają na siebie uwagę i mogą posłużyć jako inspiracja:

akademiasztuki.org

optimastudio.pl

  • kreatywność jest ważna, pamiętaj jednak, że mimo wszystko wizytówka musi pozostać czytelna!
  • wykorzystaj drugą stronę – zaprojektowanie pierwszej strony jest łatwe, niemniej jednak, jeśli chcesz, aby Twoja wizytówka została na długo zapamiętana, możesz puścić wodze fantazji na odwrocie.  Niketórzy używają tego miejsca na logo lub slogan reklamowy, przedstawienie aktualnej oferty, kupony lub tajemnicze linki, które zachęcają ciekawskich do odwiedzenia strony. Całkiem niedawno otrzymałam wizytówkę nauczyciela języka migowego, który na odwrocie wizytówki umieścił kilka znaków w języku migowym. Tego typu personalne i kreatywne chwyty mogą pozostawić na kliencie bardzo dobre wrażenie.
  • gdy Twoja wizytówka jest już zaprojektowana, nie zapomnij o sprawdzeniu błędów i pomyłek,
  • jeśli zmienisz swoje dane kontaktowe, powinineś również zmienić wizytówkę,

I teraz najważniejsze – pamiętaj o zabieraniu wizytówek ze sobą! Oczywistym jest, że cały wysiłek projektowania Twojej idealnej wizytówki pójdzie na marne, jeśli nie masz ich ze sobą wtedy, kiedy ich potrzebujesz i masz okazję się nimi podzielić. Upewnij się, że zawsze zabierasz je na wszystkie targi, spotkania biznesowe i inne okazje, gdzie możesz spotkać potencjalnych klientów.

Podsumowując – Wizytówka To Lustrzane Odbicie Twojej Firmy 

Pomimo rosnącej ilości reklam w Internecie, promocja poza siecią to świetna okazja, aby nieustannie promować swój biznes i utrzymywać ważne kontakty. Wizytówki nie są kosztowne i można je zaprojektować samodzielnie. Polecamy zastosowanie ciekawych kształtów i materiałów, a także nietuzinkowych pomysłów, które pomogą wyróżnić się z tłumu.

Masz więcej pomysłów na ciekawe wizytówki? Podziel się opinią w komentarzu.

Category:
Marketing